Životní prostředí

Ocenění Zero Impact Factory

Škoda Auto získala ocenění v rámci Group Production Awards za zavedení opatření přispívající ke zlepšení životního prostředí.

Strategický přístup

Podnikatelská činnost společnosti Škoda Auto je přímo svázána a ovlivňována životním prostředím a  stejně tak ho sama významně ovlivňuje. S vědomím této vzájemné závislosti je environmentální udržitelnost a ochrana životního prostředí jedním z hlavních pilířů environmentální strategie Škoda Auto.Mezi hlavní témata z oblasti životního prostředí mimo jiné patří snižování energetické náročnosti, oběhové hospodářství, dekarbonizace, udržitelné nakládání s vodou či stále opomíjená biodiverzita.
Škoda
Přístup společnosti Škoda Auto k životnímu prostředí deklaruje její environmentální politika. Je založena na účinném hospodaření s přírodními zdroji a energiemi, jakož i na využívání technologií šetrných k životnímu prostředí a energeticky úsporných, recyklovatelných a recyklovaných materiálů.
Environmentální strategie společnosti Škoda Auto v rámci všech firemních procesů vychází z koncernové environmentální mise goTOzero, která se zaměřuje na čtyři klíčové oblasti.
Environmentální strategie ve Škoda Auto goTOzero
Ochrana
klimatu
Šetření
zdroji
Zachování
ekosystémů
Zajištění
dodržování předpisů v oblasti životního prostředí
Škoda

Strategie GreenFuture

Firemní strategie GreenFuture pokrývá environmentální témata již více než 11 let. Zajišťuje efektivní řízení a kontrolu všech činností souvisejících s ochranou životního prostředí, což umožňuje stanovení individuálních opatření na úrovni výroby, produktu a prodeje.
Škoda

GreenProduct

Prioritou Společnosti je vývoj vozidel s nízkými a nulovými provozními emisemi, stejně jako s vysokou energetickou účinností v celém životním cyklu produktu, počínaje výrobou (jak interně ve společnosti Škoda Auto, tak u  dodavatelů) přes energetickou spotřebu až po jejich ekologické zpracování po ukončení životnosti.

GreenFactory

Zahrnuje veškeré činnosti podporující výrobu s ohledem na přírodní zdroje. Škoda Auto sleduje vliv výroby na životní prostředí pomocí klíčových ukazatelů, tzv. UEP, a zavázala se k redukci negativních dopadů výroby, zahrnující spotřebu energie, emisí CO₂, odpadů z výroby na skládku, spotřeby vody a emisí VOC (těkavých organických látek).
Škoda
Škoda

GreenRetail

GreenRetail představuje strategii Škoda Auto zaměřenou na udržitelný rozvoj prodejní a servisní sítě. Zahrnuje širokou škálu opatření ke snižování uhlíkové stopy, efektivnímu využívání zdrojů, nakládání s odpady a zlepšování environmentálních a sociálních standardů. Jedním z klíčových nástrojů je certifikace goTOzero Retail, která pomáhá definovat a hodnotit udržitelné postupy napříč celou sítí.V konečném důsledku tato strategie nejen optimalizuje provozní efektivitu, ale posiluje náš závazek k pozitivnímu dopadu na mikroregiony, kde působíme jako „dobrý soused“.
Klimatická změna, kterou přináší zesilování přirozeného skleníkového efektu atmosféry lidskou činností, má dalekosáhlé negativní důsledky pro společnost i životní prostředí.
Změna klimatu je pro nás důležitá otázka
Do roku 2050 se chce Koncern stát uhlíkově neutrálním. Škoda Auto tomuto cíli přizpůsobila svou výrobní a obchodní strategii, rozvoj a podporu inovací.
Škoda
Změna klimatu

GreenFactory

Škoda Auto si klade za cíl dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality u energií spotřebovaných při výrobě.

Škoda
Změna klimatu

GreenProduct

V rámci dekarbonizace si Společnost uvědomuje významnou roli výfukových plynů v celkové uhlíkové stopě vozidla.

Škoda
Změna klimatu

GreenRetail

Environmentální udržitelnost a účinné hospodaření s energiemi v rámci autorizované prodejní a servisní sítě jsou pro nás prioritou.

Cílem Škoda Auto je vyloučit možná rizika spojená s poškozováním a znečišťováním životního prostředí a  ohrožením zdraví.
Znečištění – Minimalizujeme rizika znečištění
Jedním ze způsobů, jak znečištění předcházet, je redukce množství a nebezpečnosti chemických látek užívaných ve Společnosti.
Dostatečné množství kvalitní vody je hlavním pilířem výroby vozů a automobilových komponentů. Z tohoto důvodu Škoda Auto zajištuje pravidelný monitoring a neustálou minimalizaci spotřeby vody.
Dostupná a kvalitní voda je pro nás zásadní
Od roku 2010 se podařilo uskutečnit řadu pozitivních opatření, v důsledku kterých se snížila spotřeba vody o 39,9 % na jeden vyrobený vůz. Specifická spotřeba vody na vyrobený vůz je tak jedna z nejnižších v Koncernu.
S ohledem na vývoj globální politiky, připojení se k EU Úmluvě o biologické rozmanitosti (CBD), stanovení vlastní Strategie EU v oblasti biologické rozmanitosti do roku 2030 a související tržní iniciativy považuje Škoda Auto biologickou rozmanitost za významné téma udržitelnosti.
Změna k lepšímu se neobejde bez podpory biodiverzity
Biodiverzitu a ekosystémy zohledňuje i legislativně závazné posuzování vlivů na životní prostředí. Škoda Auto vyvíjí vlastní iniciativy na ochranu a podporu biologické rozmanitosti a ekosystémů.
Zdroje a nakládání s odpady jsou pro Škoda Auto jedním z klíčových témat v oblasti udržitelnosti.
Oběhovým hospodářstvím snižujeme spotřebu primárních zdrojů
Dlouhodobým cílem Společnosti je přechod na oběhové hospodářství uplatňováním cirkulárních postupů v celém hodnotovém řetězci. Uvedené principy oběhového hospodářství definuje akční plán EU pro oběhové hospodářství.
Škoda
Změna klimatu

GreenFactory

V oblasti výroby se Škoda Auto snaží předcházet vzniku odpadů a šetrně využívat surovinové zdroje.

Škoda
Změna klimatu

GreenProduct

Všechny modely vozů v současnosti vyráběné společností Škoda Auto jsou homologovány v souladu s požadavky na recyklovatelnost uvedenými ve směrnicích 2005/64/ES a 2009/1/ES.

Škoda
Změna klimatu

GreenRetail

Strategie GreenRetail se také zaměřuje na nakládání s odpady a výrobky s ukončenou životností.

Společnost Škoda Auto a.s. je na těchto webových stránkách označována také jako „Společnost“ nebo „Škoda Auto“, koncern Volkswagen jako „Koncern“. Veškerý publikovaný obsah lze bez svolení společnosti Škoda Auto a.s. ze strany třetích osob užít přiměřeným způsobem pouze pro internetové zpravodajství a publicistiku, a to po dobu dvou let od data vydání celosvětově kromě USA, Kanady a Japonska; toto užití nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy společnosti Škoda Auto a.s. Technická data jsou platná k roku 2024. Finanční část výroční zprávy byla připravena interně za využití firesys. Více informací naleznete na stránkách Licenční informace, Cookies, a Ochrana osobních údajů ve společnosti Škoda Auto.
Copyright ©2025 Škoda Auto a.s.