Prodej a marketing

Škoda Auto v roce 2024 dosáhla vynikajících prodejních výsledků: dodávky po celém světě činily 926 567 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,9 %, a to navzdory velmi proměnlivé situaci na trhu. Německo zůstalo největším trhem a dodávky 187 078 automobilů znamenaly proti roku 2023 navýšení o 18,5 %. Zásadní absolutní přírůstky vykázalo dále Turecko, Spojené království, Polsko a Španělsko.
Ve střední Evropě dodala automobilka svým zákazníkům a zákaznicím 192 061 vozů, což je o 3,8 % více než v roce předchozím. Značka Škoda tu dosáhla tržního podílu 17,2 %. Na domácím trhu poklesly dodávky zákazníkům o 3,8 % na 84 476 vozů (2023: 87 784 vozů). Česká republika se opět stala celosvětově druhým největším trhem, tržní podíl v zemi pak mírně poklesl na 36,5 %. Do TOP 5 nejvýznamnějších trhů značky se již potřetí za sebou dostalo i Polsko s 61 391 dodanými vozy, což představovalo meziroční nárůst o 13,9 %.
Dodávky podle modelových řad v roce 2024

Škoda Fabia

2024: 117 121 vozů2023: 94 395 vozů
Škoda

Škoda Enyaq Coupé

2024: 12 264 vozů2023: 11 929 vozů
Škoda

Škoda Scala

2024: 56 248 vozů2023: 59 229 vozů
Škoda

Škoda Octavia

2024: 215 716 vozů2023: 191 941 vozů
Škoda

Škoda Superb

2024: 72 800 vozů2023: 67 446 vozů
Škoda

Škoda Kamiq

2024: 125 962 vozů2023: 116 461 vozů
Škoda

Škoda Karoq

2024: 109 404 vozů2023: 100 052 vozů
Škoda

Škoda Kodiaq

2024: 114 457 vozů2023: 105 857 vozů
Škoda

Škoda Enyaq

2024: 67 243 vozů2023: 69 721 vozů
Škoda

Škoda Kushaq

2024: 19 313 vozů2023: 26 603 vozů
Škoda

Škoda Slavia

2024: 15 993 vozů2023: 19 904 vozů
Škoda

Dodávky zákazníkům

Největší trhy

Vozy 2024Vozy 2023Změna v 

2024/2023
Německo187 078157 83718,5 %
Česká republika84 47687 784-3,8 %
Velká Británie78 65970 26611,9 %
Polsko61 39153 90713,9 %
Francie45 61639 61615,1 %
Turecko42 20933 57025,7 %
Itálie38 11733 84012,6 %
Španělsko*36 33830 12220,6 %
Indie35 98248 843-26,3 %
Rakousko25 63424 5644,4 %
Nizozemsko21 56120 3356,0 %
Slovensko20 47920 0022,4 %
Izrael19 25314 54432,4 %
Švýcarsko19 04419 635-3,0 %
Belgie18 06118 290-1,3 %
Celkem značka Škoda926 567866 8206,9 %

Dodávky zákazníkům

Podle regionů

Vozy 2024Vozy 2023Změna v %

2024/2023
% podíly na trhu

2024**
% podíly na trhu

2023**
Střední Evropa192 061185 0433,8 %17,2 %18,49 %
Východní Evropa50 74646 7948,4 %3,31 %3,73 %
Západní Evropa538 094480 12112,1 %4,62 %4,12 %
Zámoří/Asie145 666154 862-5,9 %0,22 %0,25 %
Celkem značka Škoda926 567866 8206,9 %1,17 %1,13 %

Nový designový jazyk

Prvním sériovým vozem značky Škoda nesoucím znaky nového designového jazyka Modern Solid se stal v roce 2024 model Elroq, který mj. zaujal novým typografickým logem značky umístěným v širokém prolisu kapoty. Další výraznou novinkou se stala maska Tech-Deck Face, která ukrývá senzory vozu a vizuálně navazuje na okraj kapoty zakončený pro vozy Škoda typickou křivkou.Škoda Auto představila designový jazyk Modern Solid v roce 2022 v reakci na požadavky a změny životního stylu svých zákazníků. Nově rovněž definovala své poslání, pozici a zákaznické skupiny. Jednalo se o největší změnu od doby, kdy se Škoda Auto stala součástí Koncernu.
Škoda
Škoda
Design Modern Solid nově interpretuje tradiční prvky značky Škoda a odvážně razí inovativní cesty. Minimalistický a funkční design exteriéru navozuje pocit bezpečí a odolnosti. Čistě elektrické modely jsou navíc velmi aerodynamické, aby se optimalizovala jejich úspornost. Interiéru dominuje prostorný, moderní design, vyznačující se vynikající funkčností a intuitivním ovládáním.
Říjnové představení čistě elektrického modelu Elroq se odehrálo na vlně hravé metafory zvídavosti.
Premiéry nových produktů
Komunikační přístup automobilky zaznamenal při uvedení vozu Škoda Elroq na trh zásadní průlom, neboť identita značky zazářila prostřednictvím nápadité kampaně. Využití hravé zvídavosti a metafory se zvířaty a přírodními jevy pomohlo Společnosti vyprávět poutavější příběh o vlastnostech vozu.
Škoda
Premiéry nových produktů

Elroq

Signifikantním prvkem maskované Škody Elroq se stal růžový plameňák jakožto součást maskování, které se poprvé veřejnosti ukázalo během Tour de France, a malý háček nad písmenem Š.

Škoda
Premiéry nových produktů

Kylaq

V listopadu Škoda Auto představila indické veřejnosti zcela nový model Škoda Kylaq, první model v Indii, který si osvojuje prvky nového designového jazyka značky Škoda Modern Solid.

Škoda
Premiéry nových produktů

Kodiaq, Superb a Octavia

V centru pozornosti však stále zůstávaly i vozy se spalovacími motory.

Zkušenosti se značkou

V roce 2024 si tradiční akce Škoda Brand Experience dala za cíl nabídnout pozitivní zážitek se značkou a poskytnout komplexní školení pro prodejní a servisní síť, a to s důrazem na zcela nové modely Kodiaq a Superb.
Škoda
Účastníci měli mj. možnost nahlédnout do blízké budoucnosti Škoda Auto způsobem, který je poutavý, zapamatovatelný a obsahuje mimo jiné i témata udržitelnosti, inovací a designu.
Škoda
Poprvé se v tomto roce povedlo spojit globální konferenci pro dealery a centrální produktové školení do jediné akce, která propojila téměř 10 000 lidí ze 75 trhů. Přestože Společnost zajistila ubytování pro tak velké množství hostů, zůstala odhodlána dodržovat zásady udržitelnosti. Instalace na výstavě byly navíc vyrobeny z recyklovaných a recyklovatelných materiálů a všechny zbytky jídla putovaly organizaci zaměřené na prevenci plýtvání potravinami.

Komunita Škoda EV Lounge

Komunita Škoda EV Lounge, založená na konci roku 2023, získala již přes 6 000 členů ze všech zemí Evropské unie.
Škoda
Skupina podporuje a posiluje komunikaci a zapojení zákazníků značky Škoda na sociálních sítích, její členové pravidelně získávají informace o nových funkcích a digitálních službách, zapojují se do dotazníků a kvízů a sdílejí zkušenosti se svými elektromobily. Funguje také jako Škoda e-mobility Hub, který se nejprve zaměřoval na model Enyaq a od roku 2025 se rozšíří o nový model Elroq s cílem podpořit zákaznickou orientaci značky Škoda.
Škoda
V září 2024 se v Mladé Boleslavi uskutečnilo historicky první setkání komunity Škoda EV Lounge, které poskytlo vybraným členům a ambasadorům možnost navázat kontakt, sdílet zkušenosti a komunikovat s odborníky Škoda. Součástí akce byly workshopy, diskuse a networkingové aktivity zaměřené na zlepšení zkušeností s vlastnictvím elektromobilu. S přítomnými diskutoval i předseda představenstva Klaus Zellmer. Zájemci si rovněž užili testovací jízdy na polygonu, které zahrnovaly v předpremiéře také nový model Elroq.

Oceněný designový systém Škoda Flow

V roce 2021 Škoda publikovala Flow, unifikovaný design systém pro vytváření digitálních produktů Škoda.

Udržitelnost v celé maloobchodní síti

Vozy značky Škoda se prodávají přibližně ve stovce zemí s podporou silné maloobchodní sítě 2 450 prodejců. V rámci strategie GreenRetail, která je součástí koncernového projektu goTOzero Retail, Společnost zaujímá komplexní přístup k ochraně životního prostředí a klimatu napříč celou prodejní a servisní sítí.
Škoda
Pokroky v práci na udržitelnější prodejní síti dokládá dealerství Škoda Skandi Motors v lotyšské Rize, které automobilka otevřela v květnu 2024.Showroom prošel důkladnou modernizací, jež přinesla úsporná řešení sahající od vylepšené tepelné izolace budovy přes fotovoltaické panely až po LED osvětlení reagující na přítomnost osob. Toto první udržitelné prodejní místo Škoda zároveň podporuje místní biodiverzitu prostřednictvím nově vysázené zeleně, stejně jako společenský život díky veřejné cyklistické dílně a kavárenskému koutku.

Chytrá mobilita

Škoda
Chytrá mobilita

Pohodlné parkování díky mobilu

Aplikace Pay to Park přináší možnost přímo z infotainmentu vozu obsluhovat parkování v řadě evropských zemí.

Škoda
Chytrá mobilita

Platby za tankování z pohodlí vozu

Škoda Auto v září spustila novou digitální službu, která zákazníkům šetří čas.

Škoda
Chytrá mobilita

Autopůjčovna přímo v mobilu

Nová aplikace Škoda GO umožňuje pronajmout si nejnovější generaci modelů Škoda přímo u prodejce.

Škoda
Chytrá mobilita

Sdílená elektromobilita

Mobilní aplikace Peoplecar poskytuje přístup k exkluzivní komunitě sdílených elektromobilů Škoda.

Škoda Auto se stala již po jednatřicáté oficiálním hlavním sponzorem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji, které se konalo v květnu v České republice.
Partner Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji
Společnost zároveň byla oficiálním poskytovatelem automobilů a pro potřeby organizačního týmu zapůjčila flotilu 45 vozidel. Součástí vozového parku byla nová generace SUV Kodiaq, nový Superb Combi a plně elektrický Enyaq Coupé RS.
Značka Škoda je od svého vzniku silně spjata s cyklistikou – cyklisty a cyklistky podporuje již od roku 1895, kdy byla Společnost založena.
Hrdý partner Tour de France
V návaznosti na tuto tradici po celém světě prodloužila Škoda Auto sponzorskou smlouvu se společností A.S.O. obsahující mnoho významných evropských silničních cyklistických závodů. Asi nejznámějšími jsou pak Tour de France a Tour de France Femmes avec Zwift, a to do roku 2028.

Octavia a Fabia vítězi Best Cars 2024

Škoda Fabia i Octavia opět získaly titul nejlepšího importovaného vozu ve svých třídách v renomované čtenářské soutěži Best Cars pořádané německým automobilovým časopisem Auto Motor und Sport. Octavia prodloužila svou působivou vítěznou sérii a již pojedenácté v řadě získala titul nejlepšího zahraničního kompaktního vozu. Fabia se stala vítězem mezi dováženými malými vozy již potřetí, a to po vítězstvích v letech 2008 a 2023. Ve 48. ročníku soutěže hlasovalo 92 798 čtenářů, přičemž ve 13 kategoriích se utkalo rekordních 455 modelů.
Škoda

S důrazem na bezpečnost

Všechny nové vozy Škoda nabízené v Evropě od roku 2008 obdržely v testech Euro NCAP maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Další ocenění pro model Octavia

Škoda Octavia Combi RS získala prestižní ocenění Golden Steering Wheel 2024 v kategorii vozů střední třídy.

Circular Parts Business

Projekt Circular Parts Business přináší řadu výhod pro zákazníky značky i udržitelnost.

Škoda

Prediktivní údržba: Posun v kvalitě služeb a spolehlivosti vozidel

V roce 2024 se umělá inteligence stala jednou z klíčových technologií pro inovace v automobilovém průmyslu.

ŠAILA: Revoluční školení dovedností pro prodejce

V rámci svého závazku podporovat inovace a zvyšovat odborné schopnosti prodejní sítě Společnost představila novinku ŠAILA (Škoda Artificial Intelligence Learning Assistant), která tvoří jeden z pilířů firemní AI Academy. ŠAILA je jedinečná a pokročilá vzdělávací platforma, jejímž cílem je zvyšovat dovednosti a znalosti prodejců značky prostřednictvím špičkové technologie umělé inteligence.
Škoda
Škoda
Využívá k tomu digitálního asistenta, který poskytuje na obrazovce personalizovaný vzdělávací zážitek. První uživatelé začnou na vybraných trzích platformu pilotně využívat od prvního čtvrtletí 2025.
Škoda

Umělá inteligence v péči o zákazníky

V roce 2024 Škoda Auto implementovala nové konverzační AI řešení do automatizace procesů zákaznické podpory. Řešení CAI (Conversational Artificial Intelligence) se skládá ze tří hlavních komponent: živého překladu (LT), virtuální asistentky (VA) a nástroje Agent Assist Tool (AAT). Cílem zavedení této novinky do oblasti zákaznické péče je zvýšení efektivity, rozšíření provozní doby zákaznické podpory a samoobslužnost zákazníků.

Scoring záručních reklamací

S rostoucím počtem prodaných vozů a vybavení a také se zaváděním nových digitálních služeb dochází ke zvyšování komplexnosti záručních reklamací ze servisní sítě Škoda Auto a dalších koncernových značek.

AI vyhledávač pro návody k obsluze

Automobilka v roce 2024 úspěšně otestovala nový AI vyhledávač, který umožní uživatelům vozů Škoda vyhledávat informace v návodech k obsluze pomocí přirozeného jazyka.

Společnost Škoda Auto a.s. je na těchto webových stránkách označována také jako „Společnost“ nebo „Škoda Auto“, koncern Volkswagen jako „Koncern“. Veškerý publikovaný obsah lze bez svolení společnosti Škoda Auto a.s. ze strany třetích osob užít přiměřeným způsobem pouze pro internetové zpravodajství a publicistiku, a to po dobu dvou let od data vydání celosvětově kromě USA, Kanady a Japonska; toto užití nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy společnosti Škoda Auto a.s. Technická data jsou platná k roku 2024. Finanční část výroční zprávy byla připravena interně za využití firesys. Více informací naleznete na stránkách Licenční informace, Cookies, a Ochrana osobních údajů ve společnosti Škoda Auto.
Copyright ©2025 Škoda Auto a.s.