Technický vývoj

V roce 2024 pokračoval Technický vývoj v modernizaci areálu a technologické vybavenosti. Počátkem ledna 2024 bylo do provozu uvedeno nové Centrum virtuálního vývoje zajišťující především pro fázi koncepčního vývoje potřebné zázemí pro plnohodnotné využívání nových trendů v oblasti digitalizace a virtualizace.

Pokrok v technickém vývoji

Centrum virtuálního vývoje přispěje k zefektivnění aktivit spojených s vývojem nových produktů. Umožní již v raných fázích vývoje virtuálně zažít a osahat si nový produkt, technické návrhy i zhodnocení nápadů a řešení. Zázemí poskytuje nástroje pro zhodnocení plochy karoserie vozů, porovnání prototypů s tím, co je znázorněno na virtuálních modelech, s možností během sekundy přepínat mezi výbavovými stupni nebo ve virtuální realitě zkoumat interiér a jeho ergonomii.

5 hvězdiček Euro NCAP

Bezpečnost zákazníků i všech ostatních účastníků silničního provozu je pro Škoda Auto nejvyšší prioritou. Dlouhodobá bilance pětihvězdičkových hodnocení vozů v nezávislém referenčním testu bezpečnosti Euro NCAP i po zavedení přísnějších testovacích parametrů v roce 2023 potvrzuje jasný závazek Společnosti k nejvyšším bezpečnostním standardům.

Škoda
Škoda

V roce 2024 pokračovaly v tradici pětihvězdičkových hodnocení automobilů značky Škoda nejnovější generace vozů Škoda Kodiaq a Superb. Škoda Kodiaq dosáhla 84 % (89 % za ochranu dospělých cestujících a 83 % za ochranu dětí) a Škoda Superb získala 87 % (93 % za ochranu dospělých cestujících a 87 % za ochranu dětí) z celkového maximálního počtu bodů.

Škodu Octavia obohatil chatbot ChatGPT

V dubnu zahájila Škoda Auto sériovou výrobu modernizovaného modelu Octavia. Kromě jiných vylepšení inovovaná čtvrtá generace nejúspěšnějšího modelu značky disponuje hlasovou asistentkou Laurou s integrovaným chatbotem ChatGPT. Upgrade rozšiřuje schopnosti Laury nad rámec dosavadních hlasových příkazů a umožňuje jí odpovídat na otázky zahrnující různá témata. ChatGPT nemá přístup k údajům o vozidle ani k osobním informacím; všechny požadavky jsou zpracovávány anonymně a interakce jsou ihned poté vymazány, aby byla zajištěna nejvyšší úroveň ochrany dat. V roce 2024 Laura komunikovala v angličtině, španělštině, češtině a němčině. Strategická integrace umělé inteligence (AI) podtrhuje závazek společnosti Škoda Auto k technologickým inovacím a prozákaznické orientaci.

Škoda

Automobilka 1. října 2024 v Praze slavnostně prezentovala nový vůz Škoda Elroq, který je prvním sériovým modelem značky Škoda přejímajícím nový designový jazyk nastupující éry Modern Solid.

Škoda Elroq reprezentuje nový designový jazyk Modern Solid.

V novém modelu se týmu Škoda Design podařilo zachovat a nově interpretovat klíčové designové prvky značky Škoda a zkombinovat je s novými nápady a vizuálními akcenty, jako je například charakteristická lesklá černá maska Tech-Deck Face. Model Elroq disponuje i novými funkcemi Remote Parking a Remote Trained Parking, které umožňují zaparkovat vůz bez přítomnosti člověka ve vozidle. Stačí použít mobilní telefon a aplikaci MyŠkoda.

6,6 s
Zrychlení 0–100 km/h
180 km/h
Maximální rychlost
580 km
Maximální dojezd

Podpora mezinárodní spolupráce

Technický vývoj se v roce 2024 účastnil setkání vedoucích pracovníků a pracovnic vývoje velkoobjemových značek Koncernu (Škoda, Volkswagen osobní vozy, Volkswagen užitkové vozy a Seat/Cupra), na kterém se hovořilo o synergiích a strategiích těchto značek. Ve spolupráci s místními inženýry a inženýrkami v Indii participoval na vývoji modelu Kylaq jako vozu s délkou pod čtyři metry, což je nejdůležitější segment automobilů na indickém trhu. Kylaq je postaven na robustní platformě MQB-A0-IN, kterou sdílí s modely Kushaq a Slavia a která je ústředním prvkem strategie Společnosti v Indii. Česko-indický tým ji vyvinul s důrazem na vysokou míru lokalizace, nízké provozní náklady a krátké dodací lhůty.

Odpovědnost za platformu MQB-27

V roce 2024 převzala Škoda Auto plnou odpovědnost za vývoj globální platformy MQB27 koncernu Volkswagen.

Vývoj pohonu a podvozku

Škoda Auto postupně přebírá v rámci koncernu Volkswagen zodpovědnost za vývoj kompletní motorové řady EA 211. Jedná se o napříč uložené řadové benzinové motory, které nacházejí využití v široké paletě modelů značek Škoda, Volkswagen, Volkswagen užitkové vozy, Seat, Cupra, Audi a Jetta. K úplnému převzetí odpovědnosti by mělo dojít v roce 2027.

Škoda

Vliv Euro 7 na Technický vývoj

Po vyjednáváních v roce 2023 pokračoval legislativní proces pro Euro 7 i v roce 2024, kdy se očekávalo, že prováděcí akty, které stanovují podrobnosti právních předpisů a jsou zásadní pro definici technologie a následné vývojové práce, budou téměř dokončeny. Bohužel v této oblasti nebylo dosaženo uspokojivého pokroku a prováděcí akty nejsou zdaleka dokončeny, což znamená, že vývoj může probíhat pouze na základě (interních) předpokladů, nikoliv na základě konečné legislativy. Vzhledem k tomu, že termín pro náběh normy Euro 7 pro všechny vozy je v současné době stanoven na listopad 2027, zpoždění prováděcích aktů zkracuje čas mezi finálními legislativními požadavky a nutností jejich implementace a certifikace v automobilech. To představuje riziko a významnou výzvu pro celý automobilový průmysl v Evropě.

V roce 2024 se zákaznický program v rámci World Rally Championship, European Rally Championship a národních šampionátů pyšnil řadou ocenění. V průběhu celého roku odstartovaly soutěžní vozy celkem 4 685 krát.

Úspěchy Škoda Motorsport

Škoda

V kategorii WRC2 se podařilo obsadit Oliveru Solbergovi spolu se spolujezdcem Elliottem Edmondsonem 2. místo, za týmy se pak Toksport WRT umístil na 2. a 3. místě. V kategorii WRC2 Challenger dosáhla na 3. místo posádka Kajetan Kajetanowicz a Maciej Szczepaniak a v kategorii WRC Masters Cup se posádkám ve voze Škoda podařilo obsadit všechna pódiová umístění.

Škoda

Rally2

Vozy Škoda byly v rámci kontinentálních i národních šampionátů nejúspěšnější ve své kategorii. Jezdci získali celkem tři tituly na kontinentální úrovni a 18 titulů na úrovni národní.

Škoda

V Mistrovství České republiky v rally získal své první celkové vítězství Dominik Stříteský se spolujezdcem Jiřím Hovorkou a celkově se tak všech pět dealerských týmů Škoda Auto umístilo na prvních šesti pozicích.

Škoda
Motor

Přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru

Bezpečnost

Posádku chrání 35,8 metru ocelových trubek

Rychlost

Maximální rychlost 200 km/h

Výkon

Motor má výkon přibližně 214 kW (289 k)

Nádrž

Speciální 82,5litrová palivová nádrž

Škoda
Společnost Škoda Auto a.s. je na těchto webových stránkách označována také jako „Společnost“ nebo „Škoda Auto“, koncern Volkswagen jako „Koncern“. Veškerý publikovaný obsah lze bez svolení společnosti Škoda Auto a.s. ze strany třetích osob užít přiměřeným způsobem pouze pro internetové zpravodajství a publicistiku, a to po dobu dvou let od data vydání celosvětově kromě USA, Kanady a Japonska; toto užití nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy společnosti Škoda Auto a.s. Technická data jsou platná k roku 2024. Finanční část výroční zprávy byla připravena interně za využití firesys. Více informací naleznete na stránkách Licenční informace, Cookies, a Ochrana osobních údajů ve společnosti Škoda Auto.
Copyright ©2025 Škoda Auto a.s.